10:00 - 21:00 

Львів, вул. Сихівська 16а

10:00 - 21:00 

Львів, вул. Сихівська 16а

Тобто ми припускаємо, що у цих галузях не помиляються? Право на помилку...

Тобто ми припускаємо, що у цих галузях не помиляються? Право на помилку...

Зараз мережею славляться меми зі словами: "Маю право на помилку". До них часто приписують: "якщо хірург чи інший лікар одягне таку футболку, або пілот на борту, якого понад 100 пасажирів" (хоч кількість тут неважлива).

Тобто ми припускаємо, що у цих галузях не помиляються?

Так ось, за даними Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ) медичні помилки призводять до загибелі пацієнтів частіше, ніж автокатастрофи.

Однією з проблем царини охорони здоров'я є замовчування помилок, через що не відбувається прогрес у лікуванні багатьох інколи навіть простих захворювань. У Британії, наприклад, працює організація, яка вивчає лікарські помилки CLINIC HUMAN FACTOR GROUP. І з розповідей засновника не так просто було залучити фахівців з охорони здоров'я розповідати про помилки, оскільки вони теж сприймали свою галузь, як досконалу.

Таке нове ставлення до помилок має хороші результати. Наприклад.У лікарні Virginia Mason після впровадження вивчення помилок зменшилась кількість претензій і судових позовів на 74%. Така ж ситуація була і в інших лікарнях, наприклад, лікарня Мічиганського університету знизили кількість судових позовів та скарг із 262 у серпні 2001 року до 83 у 2007-му року після впровадження політики відкритості та розкриття інформації.

У нас теж неправильне ставлення до помилок і після такого хайпу, який розпочали депутати і їхні опоненти перетворили в меми, а суспільство швиденько перерепостило, більшість людей у різних галузях будуть приховувати свої помилки частіше (особливо в цей період), в тому числі і медичні.

Ми не можемо дістати науку з помилок, якщо заплющуватимемо очі на незручну правду, однак людський розум налаштований чинити саме так, інколи, навіть вражаючим способом.

А щодо авіаційної сфери то тут якраз нам потрібно повчитися. Пілот, який скоїв помилку має написати детальний рапорт, якщо він дотримувався протоколу і рапорт був складений протягом 10 днів, то пілот не несе відповідальності за помилку. До цього рапорту мають доступ усі і можуть його детально вивчати, щоб не повторити цієї помилки у своїй кар'єрі.

Отже помиляються всі у всіх галузях, але хтось - це визнає і перетворює помилку в урок, а хтось вірить, що помилки слід приховувати і тут помиляється ще більше.

Надіємось, що ці меми не будуть спричиняти загострене ставлення і приховування помилок.